Toplist Na vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Volvo uvádí na český trh airbag pro chodce




foto Spiegel online

Automobilka Volvo uvedla v srpnu 2012 na český trh první vůz s airbagem pro chodce. Systém umístěný v novém modelu V40 má chodce chránit při čelní srážce s kapotou a čelním sklem vozu, uvedla firma.

V Evropě představují chodci 14 procent všech osob usmrcených při dopravních nehodách. Mnohem více chodců je každoročně zraněno. Nejzávažnější bývají poranění hlavy. Při kolizi chodce s automobilem jsou způsobena tvrdou konstrukcí pod kapotou, spodní hranou čelního skla a čelními sloupky.

Airbag je aktivní při rychlostech od 20 do 50 km/h. Podle statistik dochází k 75 procentům všech nehod s chodci při rychlostech do 40 km/h. V přídi vozu je zabudováno sedm čidel, která přenášejí signály do řídící jednotky.

Když se automobil dostane do kontaktu s cizím objektem, signály se změní. Řídící jednotka signály zpracuje, a pokud je vyhodnotí jako lidské nohy, aktivuje se airbag pro chodce.

Závěsy kapoty jsou vybaveny pyrotechnickým uvolňovacím mechanismem, který při aktivaci systému vytáhne čepy a uvolní zadní část kapoty. Zároveň se aktivuje airbag, který se začne plnit plynem. V průběhu nafukování airbag nadzvedne kapotu. Ta se zvedne celkem o deset centimetrů a zůstane v této poloze. Zvětšená mezera mezi kapotou a tvrdými částmi v motorovém prostoru umožňuje deformaci kapoty, která pomůže utlumit sílu nárazu těla chodce.

V nafouknuté poloze airbag zakryje celou štěrbinu, kde jsou umístěny stěrače, přibližně jednu třetinu čelního skla a spodní část A-sloupků. Celá sekvence od aktivace systému do plného nafouknutí trvá několik setin sekundy.

Již v roce 2010 představila společnost systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění. Pokud řidič na vzniklou situaci včas nezareaguje, dokáže systém zabránit srážce s chodcem až do rychlosti 35 km/h. Při vyšších rychlostech je důraz kladen především na to, aby se rychlost vozidla před nárazem co nejvíce snížila.

zdroj: čtk, 28. května 2012

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na info@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel.: +420 603 538 168

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2020 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2020. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.577.661 • onln: 1 • robot ostatni • php: 0.559 sec. • www.severskelisty.cz • 3.226.97.214
file v.20200222.013856 • web last uploaded 20200628.202827
2017:165 • 2018:107 • 2019:82 • 2020:24