foto Reuters
Ztrátová švédská automobilka SAAB dnes obnovila výrobu ve své hlavní továrně. Uvedl to podle agentury Reuters mluvčí podniku. Výroba byla v úterý dočasně přerušena kvůli problémům s dodávkami. SAAB je od loňského roku součástí nizozemské firmy Spyker.
„Produkce byla v úterý na dvě hodiny zastavena,“ uvedl generální ředitel Spykeru Victor Muller. Dodal, že přerušení výroby způsobila dopravní společnost, která požadovala lepší platební podmínky. Švédský deník Dagens Industri předtím informoval, že za přerušením výroby stály nezaplacené účty u dodavatelů.
Spyker se začátkem loňského roku po vleklých jednáních dohodl s americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi SAAB za 400 milionů dolarů (zhruba sedm miliard Kč) v hotovosti a akciích. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.
Řada odborníků se ke spojení podniků Spyker a SAAB staví skepticky. SAAB vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM se stal v roce 1989, od té doby je však téměř nepřetržitě ztrátový. Spykeru se ještě nikdy nepodařilo vykázat zisk a se ztrátou počítá i v letošním roce.
Lidovky.cz, čtk, 30. března 2011
v Severských listech publikováno
Volvo zavře švédskou fabriku a otevře polskou – 5. 10. 2012
Volvo uvádí na český trh airbag pro chodce – 5. 10. 2012
Saab má na krku švédské exekutory, koupili jej Číňané a bude vyrábět elektromobily – 14. 6. 2012
Saab má na krku švédské exekutory – 23. 8. 2011
Volvo si vede pod čínskými křídly dobře – 23. 8. 2011
Volvo prý dokáže zabránit střetu auta se zvěří – 23. 8. 2011
SAAB má problémy, musel zastavit výrobu – 31. 3. 2011
SAAB se podařilo prodat – 1. 4. 2010
Námluvy Volva u konce – 1. 4. 2010
SAAB ? stručná historie – 31. 3. 2010
Volvo expanduje do Indie – 21. 3. 2008
EU zakázala Volvu koupit Scanii – 8. 3. 2000
Zásnuby Volva s Tatrou – 19. 2. 2000
Ve Švédsku vznikl největší evropský výrobce kamionů – 9. 8. 1999
Jak dopadlo švédské Volvo – 17. 2. 1999
Volvo má problémy kvůli euru – 31. 12. 1998
Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552