znak SLSeverské listy

           

 

Saab má na krku švédské exekutory

Továrna Saabu v trollhättanu už od začátku dubna s jednou malou přestávkou nevyrábí a mzdy 3600 zaměstnanců tak pouze neproduktivně požírají rozpočet automobilky tempem asi 157 milionů švédských korun měsíčně (čísla z loňska).

Není na platby dodavatelům

Saab se stále ještě nevyrovnal s příčinou zastavení produkce, totiž nespokojenými dodavateli. Saab sice uhradil část dluhů, ale věřitelů má zjevně víc než dost.

Švédská automobilka s holandským vedením nedávno odložila obnovení výroby z 9. srpna na konec měsíce, nebyl to však zdaleka poslední problém Saabu v dlouhé řadě. O jediný den později oznámilo vedení, že nemá na výplaty pro 1600 ze svých 3600 zaměstnanců.

Saab ani nevyrazí na Autosalon 2011 do Frankfurtu. Švédská automobilka nemá peníze na rozhazování a drahá prezentace by jí prý stejně nic pozitivního nepřinesla.

Není ani na výplaty

7. srpna 2011 vedení automobilky oznámilo, že peníze od nových investorů nedorazily a Švédové opět nemají na výplaty. Saab vydá nové akcie, které by měly vynést kolem sedmi milionů eur. Na část z nich už má kupce, takže zaměstnanci snad dostanou své peníze do několika dnů.

Domácí vláda dala od automobilky ruce pryč a nyní se vedou diskuse s investory z Ruska i Číny. Někteří odborníci ale Saabu dávají maximálně půl roku a začíná se šuškat, že na konci roku svoje brány uzavře definitivně.

Exekuce

Jak oznámil 23. srpna 2011 server autoweb.cz, situace se vyhrocuje. Saab má na krku švédské exekutory. Výrobce zatím přijde o majetek v hodnotě přes 10 milionů českých korun, které dluží dvěma dodavatelům. Zatím jde o malou částku, ale jak se budou hlásit další věřitelé, suma poroste.

O svá práva se hlásí celá řada věřitelů, úřady uznaly nejprve dluhy ve výši 370 tisíc švédských korun, jen aby o pár dnů později zvýšily sumu na čtyři miliony. Čísla poskytl agentuře Reuters přímo švédská vládní agentura zodpovědná za vymáhání dluhů Kronofogdemyndigheten, jsou tedy přesná. Hans Ryberg, úředník zodpovědný za případ na straně vládní agentury, dodal, že jeho úřad "už kontaktoval příslušné banky" a že celková dlužná suma nejspíš rychle poroste.

Zdroj: lidovky.cz, autoweb.cz, reuters, 23. srpna 2011

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.924.781 • onln: 1 • robot ostatni • php: 0.100 sec. • www.severskelisty.cz • 18.117.107.90
file v.20230419.185853 • web last uploaded 20231105.233934
2017:149 • 2018:92 • 2019:84 • 2020:35 • 2021:57 • 2022:59 • 2023:31 • 2024:8