foto LN Jan Hrouda
Slogan, s nímž vláda vstoupí do kampaně před referendem o vstupu do Evropské unie, obsahuje jen tři písmena. Ve všech reklamních spotech, informačních textech a na billboardech vládní kampaně se objeví slovo „Ano“. Logo s tímto textem a hvězdami evropské vlajky včera vybralo předsednictvo vlády z návrhů reklamní agentury TBWA. Podle ministra zahraničí Cyrila Svobody má návrh jednu výhodu: vyjadřuje vůli celé politické scény. „Vláda i všechny parlamentní strany říkají ano Evropské unii,“ řekl Svoboda, i když připustil, že některé politické síly mají k EU výhrady. Vítězný návrh vznikl ve firmě, která vytvořila logo například pro Český rozhlas. „Jedno logo bylo velmi neutrální a z jednoho jsem měl pocit, že jde o reklamu na dezinfekční prostředek,“ řekl Cyril Svoboda. Vláda logo nasadí ve třech fázích kampaně. V rámci první se bude občanů ptát: „Chcete znát klady a zápory evropské sociální politiky?“ Podobné otázky bude klást třeba i v souvislosti se vzděláním a podnikáním a odpoví vládní heslo „Ano“. Ve druhé fázi bude vláda odpovídat hesly „Investice neznají hranice“ nebo „Vzdělání nezná hranice“. Vše bude znovu provázet logo „Ano“. Závěrečná část kampaně vyzve občany k účasti v referendu.
Do informační kampaně před referendem se zapojí i jednotlivá ministerstva. Ministerstvo zahraničí ovšem zastavilo jejich vlastní aktivity. Takže se například nikdy neuplatní návrh ministerstva zemědělství, podle něhož měly vstup do EU propagovat pohádkové postavičky. „Spolu s logem dostanou ministerstva také grafický manuál tak, aby kampaň byla jednotná,“ řekla ředitelka odboru komunikační strategie na ministerstvu zahraničí Jana Adamcová. Rozpočet vládní kampaně počítá s 200 miliony korun. Asi 20 procent půjde na informační kampaň v nynějších členských zemích, jež by měla Česko představit jako zemi připravenou na vstup. O rozšíření EU nebudou rozhodovat pouze občané deseti kandidátských zemí, ale také parlamenty patnáctky. Zhruba padesát milionů vláda zaplatí za nákup inzerce v médiích. Největší částka bude směřovat do projektů, do nichž se zapojí neziskové organizace nebo průmyslové svazy či odbory. Návrh loga a grafického materiálu již vládu stál asi 800 tisíc korun. Vláda není jediným organizátorem kampaně. Zapojit by se měla i města, například v Ostravě počítají s tím, že na propagační akce dá radnice milion korun. Vlastní stranickou kampaň chystá i vládní ČSSD. Sociální demokraté chtějí, aby se do informační kampaně zapojila i nejsilnější opoziční strana ODS.
Tomáš Menschik, LN, 23. ledna 2003
v Severských listech publikováno
Dánská otevřenost šokuje EU – 26. 5. 2003
Dánsko deset let po té – 26. 5. 2003
Finské rozhovory o Evropské unii – 24. 4. 2003
Ano ? heslo kampaně do EU – 24. 1. 2003
Jak to bylo s referendem Dánska o EU – 4. 1. 2003
Závěry zasedání Evropské rady v Kodani 12. ? 13. prosince 2002 – 14. 12. 2002
Proč Dánsko v roce 1973 vstoupilo do Evropského společenství (ES)? – 30. 9. 2002
Dánské předsednictví je pro vstup ČR do EU klíčové – 23. 9. 2002
Dánsko se vynasnaží, aby jednání EU-ČR skončilo do prosince – 9. 2. 2002
Švédsko chce urychlit rozšíření EU – 31. 5. 2001
Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
jméno: Michael Stanovský (autor příspěvku zadal svůj e-mail) | [10.11.2010 – 02:04] |
Lidé, kteří se vyjadřují k různým kampaním a vstupu do EU, se dají dělit do jedné velké a několika malých kategorií. V té první jsou absolutní nespokojenci (možná se vším, možná jen s EU), v těch ostatních jsou ti, kteří vstup obhajují ? někdo vlastními slovy, někdo jen papouškuje kladné názory z novin či televize. Zvláštní je to, že, i když průzkumy veřejné ho mínění vyjadřují víceméně rovnovážný stav přiklánějící se spíše na stranu EU, v diskusních fórech tomu je naopak. Zřejmě s něčím nesouhlasit je jednodušší, než hledat argumenty pro, které se dají snáze rozbít. A průměrný Čech také patří mezi největší reptaly v Evropě. Ti co pamatují dobu předsametověrevoluční si určitě dobře vzpomínají na obvyklý vítací dialog ? Ahoj ? Čau ? Jak se máš ? Ále to víš, stojí to všechno za ho? Spolužák Kamil již tehdy boural zavedené mravy odpovědí ? Jak vidíš, kvetu. Asi měl pravdu. Dneska jsem si u snídaně přečetl v Lidových novinách, že optimisté žijí déle. Prý za to může přebytek chemických látek, tzv. transmiterů, které umožňují komunikaci mozkových buněk. Pesimisté prožívají často stres a úzkost, hladina transmiterů klesá, buňky ztrácejí kontakt, bez něj se stávají nepotřebnými, odumírají a člověk blbne. Proto ? VŽDY S ÚSMĚVEM. Britská královna matka se tímto sloganem řídila celý život, a kolika let se dožila!
Zobrazen 1 diskusní příspěvek.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2025 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2025. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552