Toplist Na vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Společnosti testovaly letouny v prachu


Boeing 737-800 společnosti KLM

KLM a Lufthansa zkoušejí létat. Sobotní (17. dubna) testovací lety předních leteckých společností KLM a Lufthansa nad Nizozemskem a Německem byly úspěšné a neodhalily na strojích žádná viditelná poškození sopečným popelem.

Nizozemsko neděli 18. dubna naplánovalo další testy, které mají zjistit bezpečnost letového prostoru, který byl pro civilní lety uzavřen kvůli vulkanickému mračnu z Islandu. KLM tvrdí, že testy provedla ve všech letových výškách. Pokud budou i další zkoušky úspěšné, doufá společnost v možnost návratu svých sedmi strojů z Düsseldorfu do Amsterodamu. Aerolinky tak chtějí získat povolení alespoň k částečnému obnovení provozu.

„Letecké testy společnosti KLM v Nizozemsku proběhly úspěšně. Také několik testovacích letů provedených v zahraničí bylo bezpečných. Cílem těchto letů je zjistit možné riziko působení (vulkanického) popela na části letadel,“ uvedl podle Reuters nizozemský ministr dopravy Camiel Eurlings.

Společnost KLM vyzkoušela dva stroje Boeing 737-800 nad nizozemským územím v obvyklé výšce deseti kilometrů, ale také v 13 kilometrech a dalších letových hladinách.

Nezávislé testy provedla v sobotu i německá Lufthansa, která uskutečnila lety deseti strojů z Mnichova do Frankfurtu nad Mohanem, převážně v letové hladině 3000 metrů. Přepravce však vyzkoušel podmínky i v osmitisícové výšce.

„Všechny letouny byly po přistání ve Frankfurtu zkontrolovány, ale nenašli jsme žádné poškození na oknech kokpitu ani na trupu a žádný dopad na motory,“ sdělil mluvčí Lufthansy Aage Dünhaupt. Podobné testy plánuje i Itálie a Francie.

Německo zřejmě na základě těchto testů uvolnilo po 16 hodině provoz na šesti letištích linkám směřujícím na východ. „V mraku z popela se směrem na východ vytvořila díra,“ vysvětlila mluvčí úřadu, který kontroluje bezpečnost německých letů. Po sedmnácté hodině mohou startovat i letadla z Frankfurtu směřující na sever.

podle LN, iDNES a ČT24, 18. dubna 2010

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na info@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2019 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2019. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.505.047 • onln: 1 • robot ostatni • php: 0.609 sec. • www.severskelisty.cz • 3.234.214.179
file v.20190115.000548 • web last uploaded 20190901.041847
2017:155 • 2018:105 • 2019:87