Koncem 90. let v rámci jednání o posílení dopravní sítě a propojení evropských dopravních cest inicioval dánský parlament úvahy o obnovení provozu na železniční trati mezi hlavními městy Dánska a Německa. Vlaky by se měly přes moře dostávat pomocí přívozu z Gedseru do Warnemünde, jak tomu bylo dlouhá léta.
V roce 2001 se tato myšlenka, jejíž realizace by zkrátila cestování mezi Kodaní a Berlínem z nynějších osmi na pět až šest hodin, stala jedním z bodů agendy ministrů dopravy severských zemí. Kromě zrychlení cesty do Berlína se od projektu očekává i oživení celé jižní dánské dráhy.
Tato legendární trať, která „přežila“ studenou válku, se přestala pro mezinárodní přepravu využívat roku 1995, šest let po pádu Berlínské zdi a pár let před znovunastolením Berlína jako hlavního města Německa.
Ani výsledky nedávných parlamentních voleb v Dánsku, které předznamenaly změnu vlády, výrazně neoslabily iniciativu pro posílení dopravy ve směru na Berlín. Jen ji modifikovaly.
Podle časopisu Børsen se připravuje nové železniční a silniční spojení do Německa přes Femernský průliv (Femern Belt). Podle slov nového ministra dopravy Flemminga Hansena zůstává rozhodnutí vlády v platnosti, jen se bude realizovat v jiné podobě. Zahájené práce na přípravě projektu potrvají po dobu prvního čtyřletého vládního období. Očekává se, že nová dopravní cesta bude sloužit veřejnosti za 12 až 15 let.
Svůj záměr obhajoval Hansen na jednání Rady ministrů EU, kde představil časový harmonogram realizace projektu. „V současné době probíhají jednání s německou stranou, které by měly být ukončeny v dubnu 2002. Během dalšího roku bude předložen vládní návrh dánskému parlamentu ve formě, která bude představovat větší díl práce, zajištění financování projektu atd.“
Pavel Dobrovský, podle Nordic news, 6. prosince 2001
v Severských listech publikováno
Německo s Dánskem má spojit most – 30. 6. 2007
Nová dopravní tepna přiblíží Berlín dánské metropoli – 6. 12. 2001
Berlín se snad opět trochu přiblíží – 27. 4. 2001
Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2023 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2023. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552