Öresundský most je v provozu přes čtvrt roku ale reakce investora, stavitele a majitele – Öresundského konsorcia, na jeho využívání jsou rozpačité. Původně předpokládali že jej přejede přes 10 tisíc vozidel denně, podle toho také kalkulovali zisky. Letošní denní rekord sice padl v létě s 23 tisíci automobily, v průměru však přejede denně sotva 6000 aut. Konsorciu se nezdá, že by most na sebe příliš vydělával – a to je zapotřebí. Náklady na výstavbu a provoz totiž nešly z rozpočtů Švédska a Dánska, ale jsou hrazeny především z mýtného za silniční a železniční dopravu. Öresundské konsorcium si na stavbu mostu muselo vypůjčit cca 21 miliard švédských korun (asi 85 mld. Kč) a úvěr teď za třicet let musí splatit.
Proto byly oznámeny první slevy – z nynějších 255 švédských korun v jednom směru (více než 1000 Kč) se zlevňuje na 140 SEK (asi 560 Kč). Ale pozor. Slevy platí jen pro dobré zákazníky. Nejdříve musíte most přejet čtyřikrát za plnou cenu, pak vám teprve sleví. ). „Je správné, že konsorcium začíná s cenami experimentovat,“ řekl švédský ministr průmyslu a obchodu Leif Pagrotsky. Propad v ziscích způsobují hlavně kamióny a nákladní doprava. Podle informaci Öresundského konsorcia tvořilo z milionu aut, které již most přejely, 90 procent soukromé osobní automobily.
ms, 19. října 2000
v Severských listech publikováno
Ze Švédska do Dánska metrem – 18. 12. 2011
Most jako název polohy při sexu – 27. 3. 2007
Broloppet – 1. 6. 2003
Kultubro 2000 ? dva roky Öresundského regionu – 18. 11. 2000
Öresundský most neplní očekávání – 19. 10. 2000
Öresundský most otevřen – 15. 7. 2000
Ustaraný most přes Öresund – 13. 3. 2000
Zvláštní hraniční kontrola na Öresundu – 6. 3. 2000
Co nového ve Švédsku a Dánsku ? samozřejmě most – 1. 3. 2000
Běžecký a kulturní maratón přes Öresund – 15. 12. 1999
Stavba öresunského mostu pod dohledem kamer – 16. 8. 1999
Mořský most Dánsko ? Švédsko ? hrubá stavba dokončena – 14. 8. 1999
Nejdelší most v Evropě – 21. 6. 1998
Průměrná známka: 1,60 • hodnoceno: 5 ×
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552