Toplist Na vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Ruské hotelové vlaky na evropských tratích


ilustrační foto © vesti.ru

Ruský železniční přepravce hodlá v nejbližší budoucnosti provozovat po Evropě hotelové vlaky.

28. prosince 2012 vyjede z Petrozavodsku, hlavního města Karelské republiky, první turistický vlak do finského Joensuu. Bude to první noční charterový vlak, kterým budou moci ruští turisté za devět hodin dojet do Finska. Podobné vlaky budou v blízké budoucnosti jezdit i do dalších evropských zemí. Kromě charterů hodlají RŽD zvýšit i počet pravidelných spojů do zahraničí.

Rusové hodlají Evropě nabídnout noční spoje z jednoho města do druhého, ve kterých bude možné cestovat v pohodlném kupé. Rusové mají s takovou dopravou zkušenosti, v současné době vozí ruské vlaky cestující z Moskvy Sankt Petěrburku a Samary do Berlína, Budapešti, Varšavy, Sofie, Nice, Prahy a do Helsinek. Kromě toho, je z Moskvy možné dojet vlakem do Pekingu a z Ussurijska do korejského Tumanganu.

Během nejbližších dvou let RŽD prakticky zcela obnoví svůj vozový park. Co se týče evropských směrů, budou zde nasazeny především španělské soupravy Talgo a také vysokorychlostní soupravy od německého koncernu Siemens, které budou schopny měnit rozvor náprav. Problém je v tom, že v Rusku je železniční rozchod o deset centimetrů větší, než v Evropě. A právě proto musí většina ruských i evropských vlaků měnit na hranicích podvozky. „Tato procedura, zpravidla, zaujímá několik hodin. Moderní zahraniční vlaky však budou obsluhovány podle ruských standardů, aby byl zachován vyšší komfort pro cestující,“ poznamenává Oleg Nikitin.

Hlas Ruska, 19. listopadu 2012

Stav v roce 2014

PS: Podle serveru BarentNova.com koncem září 2012 bylo podepsáno memorandum finských VR-Group a Ruských drah o rozvoji železničního spojení přes rusko-finskou hranici. Cílem je nastavit pravidelné trasy spojující Petrozavodsk s finským Joensuu přes Sortavalu, a Petrozavodsk s Oulu přes Kostomukshu a Kajaani.

Podle serveru uic.org zahájila dceřiná společnost ruských železnic Federal Passenger Company nové noční mezinárodní železniční spojení již 28. prosince 2012. Vlak měl šest vagonů a jeden spací. Jízdenka stála 39 euro, ve spacím voze potom 60,80 euro. Další vlak plánovaly ruské železnice vypravit až 8. března 2013 a jsou připraveny provozovat toto spojení 3 až 5x týdně podle zájmu.

Vlakové spojení mělo být zřízeno především proto, aby se ruští turisté dostali snadněji do Finska, případně i naopak. Bohužel Petrozavodsk ani finské Joensoo nejsou pro turisty natolik atraktivní, aby naplnily a uživily železniční spojení.

Ještě v roce 2014 není žádné železniční spojení uváděno v jízdním řádu. Mám však obavy, jestli se v něm vůbec někdy objeví. Od 8. srpna 2013 totiž existuje spojení autobusové, cesta trvá 6 hodin a informace o něm včetně jízdního řádu se dalo nalézt na Internetu. Cena 20 euro, což je poloviční cena železnice. Také doba cestování je kratší, "zkušební" vlak totiž jel celou noc.

Pravděpodobně se tak tenhle pokus dostane na nástěnku nesmyslných megalomanských projektů. Ani současný režim v Rusku, který se snaží dokázat kdeco, si nemůže dovolit provozovat prázdné mezinárodní vlaky.

Michael Stanovský, 7. srpna 2014

v Severských listech publikováno
poslední aktualizace 7. srpna 2014

Související články

Ruské hotelové vlaky na evropských tratích – 29. 11. 2012, 7. 8. 2014
Ruskou železnicí do Helsinek – i s automobilem – 29. 11. 2012

Hodnocení článku

Průměrná známka:  1,00   hodnoceno: 2 ×
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na autor@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese webmaster@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

Název Severské listy je zapsán jako slovní ochranná známka na ÚPV ČR pod číslem 308361.

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2018 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2018. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.351.351 • onln: 1 • robot ostatni • php: 0.356 sec. • www.severskelisty.cz • 54.225.17.239
file v.20180224.034629 • web last uploaded 20180705.040335
2017:253 • 2018:83