ToplistNa vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Nejdelší tunely na světě

Nejdelší silniční tunely (2000)

stát

tunel

délka

otevřeno

Norsko

Laerdal

24 510 m

2000

Švýcarsko

St. Gotthard 

16918 m

1980

Rakousko

Arlberg

13972 m

1978

Taiwan

Pinglin

12900 m

2003

Francie-Itálie

Frejus

12895 m

1980

Francie-Itálie

Mont-Blanc, Monte Bianco

11600 m

1965

Norsko

Gudvanga

11428 m

1991

Norsko

Folgefonn

11130 m

2001

Japonsko

Kan-etsu

11010 m

1990

Japonsko

Kan-etsu

10926 m

1986

Japonsko

Hida

10750 m

2010

Itálie

Gran Sasso – východ

10176 m

1984

Itálie

Gran Sasso – západ

10121 m

1995

Francie

Rueil – Jouy en Josas

10000 m

2006

zdroj: http://home.no.net/lotsberg/data/tun10.html

Nejdelší železniční tunely (2000)

stát

tunel

délka

otevřeno

Švýcarsko

Gotthardtský tunel

57 km

2010

Rakousko-Itálie

Brennerský základní tunel

55 km

2010

Francie-Itálie

Mont d'Ambin

52 km

2016

Švýcarsko

Lötschbergský základní tunel

34.6 km

2007

Španělsko

Sierra de Guadarrama

28 km

2001++

Rakousko

Koralpe

25 km

2010+

Rakousko

Semmering – základní tunel

19.2 km

2000++

Dánsko-Německo

Fehmern bælt

17 km

Turecko

Bospor

13.3 km

Nejdelší železniční podmořské tunely (2000)

stát

tunel

délka

otevřeno

Japonsko

Sei-kan (Tsugaru kaikyo)

53850 m

1988

Anglie-Francie

Eurotunel

50450 m

1994

Japonsko

Shin Kanmon

18716 m

1975

Dánsko

Storebælt

8024 m

1997

Anglie-Wales

Severn

7008 m

1886

USA

San Francisco Trans-Bay

5600 m

1974

Dánsko

Drogden (pokračování Öresundského mostu)

4050 m

2000

Japonsko

Kanmon

3613 m

1944

Kanada – USA

Grand Trunk Railway

1870 m

1930

Futuristické projekty (2000)

stát

tunel

délka

Čína

Čínská pevnina – Taiwan

125 km

Japonsko – Korea

Tsushima-Kaikyo-Korean

55 + 65 km

Irsko-Wales

Dublin – Holyhead

95 km

Rusko – USA

Beringova úžina

74.4 km

Estonsko-Finsko

Tallinn – Helsinky

54 – 80 km

Finsko-Švédsko

Umeå – Vaasa

25 – 48 km

Maroko – Španělsko

Gibraltar

38.7 km

Russia – Sachalin

Stalinem silně podporovaný tunel ze Sachalinu na pevninu skončil po vykopání několika kilometrů pro nedostatek peněz

20 km

zdroj: home.no.net

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Průměrná známka:  1,93   hodnoceno: 15 ×
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na autor@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese webmaster@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

Název Severské listy je zapsán jako slovní ochranná známka na ÚPV ČR pod číslem 308361.

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2018 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2018. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.307.214 • onln: 2 • robot ostatni • php: 0.353 sec. • www.severskelisty.cz • 54.226.55.151
file v.20180224.034540 • web last uploaded 20180224.034428
2017:356 • 2018:6