stát |
tunel |
délka |
otevřeno |
Norsko |
Laerdal |
24 510 m |
2000 |
Švýcarsko |
16918 m |
1980 | |
Rakousko |
Arlberg |
13972 m |
1978 |
Taiwan |
Pinglin |
12900 m |
2003 |
Francie-Itálie |
Frejus |
12895 m |
1980 |
Francie-Itálie |
Mont-Blanc, Monte Bianco |
11600 m |
1965 |
Norsko |
Gudvanga |
11428 m |
1991 |
Norsko |
Folgefonn |
11130 m |
2001 |
Japonsko |
Kan-etsu |
11010 m |
1990 |
Japonsko |
Kan-etsu |
10926 m |
1986 |
Japonsko |
Hida |
10750 m |
2010 |
Itálie |
Gran Sasso – východ |
10176 m |
1984 |
Itálie |
Gran Sasso – západ |
10121 m |
1995 |
Francie |
Rueil – Jouy en Josas |
10000 m |
2006 |
stát |
tunel |
délka |
otevřeno |
Švýcarsko |
57 km |
2010 | |
Rakousko-Itálie |
Brennerský základní tunel |
55 km |
2010 |
Francie-Itálie |
Mont d'Ambin |
52 km |
2016 |
Švýcarsko |
Lötschbergský základní tunel |
34.6 km |
2007 |
Španělsko |
Sierra de Guadarrama |
28 km |
2001++ |
Rakousko |
Koralpe |
25 km |
2010+ |
Rakousko |
Semmering – základní tunel |
19.2 km |
2000++ |
Dánsko-Německo |
Fehmern bælt |
17 km | |
Turecko |
Bospor |
13.3 km |
stát |
tunel |
délka |
otevřeno |
Japonsko |
Sei-kan (Tsugaru kaikyo) |
53850 m |
1988 |
Anglie-Francie |
Eurotunel |
50450 m |
1994 |
Japonsko |
Shin Kanmon |
18716 m |
1975 |
Dánsko |
Storebælt |
8024 m |
1997 |
Anglie-Wales |
Severn |
7008 m |
1886 |
USA |
San Francisco Trans-Bay |
5600 m |
1974 |
Dánsko |
Drogden (pokračování Öresundského mostu) |
4050 m |
2000 |
Japonsko |
Kanmon |
3613 m |
1944 |
Kanada – USA |
Grand Trunk Railway |
1870 m |
1930 |
stát |
tunel |
délka |
Čína |
Čínská pevnina – Taiwan |
125 km |
Japonsko – Korea |
Tsushima-Kaikyo-Korean |
55 + 65 km |
Irsko-Wales |
Dublin – Holyhead |
95 km |
Rusko – USA |
Beringova úžina |
74.4 km |
Estonsko-Finsko |
Tallinn – Helsinky |
54 – 80 km |
Finsko-Švédsko |
Umeå – Vaasa |
25 – 48 km |
Maroko – Španělsko |
Gibraltar |
38.7 km |
Russia – Sachalin |
Stalinem silně podporovaný tunel ze Sachalinu na pevninu skončil po vykopání několika kilometrů pro nedostatek peněz |
20 km |
zdroj: home.no.net
v Severských listech publikováno
Tunel Helsinky ? Tallinn – 4. 4. 2008
Metrostav razí na Islandu 10 km dlouhý tunel – 1. 9. 2006
Podmořské tunely severských států (2000) – 30. 12. 2000
Nejdelší tunely Norska (2000) – 30. 12. 2000
Nejdelší tunely na světě – 30. 12. 2000
Norsko má nejdelší silniční tunel na světě ? Lærdalský – 3. 12. 2000
Norský tunel na Nordkapp otevřen – 16. 6. 1999
Nejdelší evropský tunel povede z Tallinu do Helsinek – 29. 5. 1999
Průměrná známka: 1,93 • hodnoceno: 15 ×
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2023 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2023. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552