Služby jsou důležitým faktorem, jak zaujmout zákazníka v současném litém konkurenčním boji. Všechno to je o tom, jak ujít onu speciální míli, aby zákazník měl pocit, že je výjimečný. K překonání téhle speciální míle je, ale zapotřebí vynaložit různé především emocionální úsilí.
Lidé, kteří stojí v první linii boje o zákazníka, jsou s ním v kontaktu, zažívají často hektické pracovní dny. Nejde jen o vlastní fyzické, ale i o psychické vypětí, které je ovlivňováno mimo jiné i ději v jiných částech dané organizace, které tito lidé nemohou ovlivnit. Tato zátěž se označuje jako emocionální práce a vyvolává rostoucí pozornost, mimo jiné i proto, že v důsledku toho hrozí emotivní vyhoření.
Stále více lidí opouští svá místa unavení, možnost využití dovedností se zužuje a své vyhlídky jen málo lidí posuzuje z hlediska pracovního prostředí.
Řešením je věnovat pozornost pracovnímu prostředí v celém komplexu. Nedávné číslo časopisu Pracovní prostředí v severských zemích (Working life in the Nordic Countries) přináší článek o tom jak letecké společnosti chtějí zlepšit pracovní prostředí těch svých pracovníků, kteří jsou v první linii, ve styku se zákazníky; jak Dánové reagují na nově zavedené daně z pracovního prostředí; proč největší skandinávské obchody raději zaměstnávají starší pracovníky a proč lidé na Islandu pracují do 70 let svého věku.
Stručně řečeno, celé toto číslo je věnováno trhu práce a udržitelnému pracovnímu prostředí a vývoji v této oblasti v Severských zemích.
podle Norden This Week, 2. dubna 2001
v Severských listech publikováno
Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552