Toplist Na vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Nové lokomotivy ve Švédsku


Na snímku pořízeném 13. května 2007
v lineckých dílnách je zachycen stroj
141.003, který dle zvyklostí svého nového
majitele obdržel i jméno „Starling“.
foto Horst Nowak

Na snímku pořízeném 18. října 2006
v zastávce Salzburg Kasern je před
vlakovou lokomotivou 1116.115 zachycen
stroj 1142.551 ÖBB (budoucí 142.101
Hector Rail), který je již opatřen firemními
barvami Hector Rail.
foto Kajetan Steiner

Společnost Hector Rail je operátorem vlaků nákladní dopravy v Norsku a Švédsku a její první vlak byl vypraven 12. prosince 2004. Firma provozuje lokomotivy řady Rc3, pronajaté od švédské státní společnosti SJ, a vlastní šestinápravové stroje řady 161 (ex El 15), které zakoupila od společnosti Malmtrafikk AS, provozující nákladní dopravu na trati Kiruna – Narvik.

V roce 2006 Hector Rail pokračoval v intenzivním rozšiřování svého lokomotivního parku. Prvními elektrickými lokomotivami této firmy byly již zmiňované stroje řady El 15, zakoupené v roce 2004 od norského dopravce Malmtrafikk. U Hector Rail nesou označení řadou 161, v provozu je nyní pět kusů. Od roku 2006 také nakupuje starší rakouské stroje řady 1142 (ve Švédsku značené řadou 142). Pět klasických loni – a letos další vybavených rádiovým dálkovým ovládáním. Jako další stroje zakoupil Hector Rail dvě nové lokomotivy typu ES64F4-G firmy Siemens. Jedná se o stroje z dodávky pro SBB Cargo, kterou objednatel stornoval.

Prvním dieselovým přírůstkem této firmy se pak počátkem letošního roku stala lokomotiva typu G2000, kterou výrobce Vossloh pod jménem „Boreas“ používal pro zkušební jízdy. Lokomotiva byla ve Švédsku v řádném provozu již celý minulý rok, v pronájmu ji provozovala firma TX Logistik.

Michael Stanovský, prosinec 2006
zdroj Petr Štefek, spz.logout.cz

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Průměrná známka:  1,89   hodnoceno: 9 ×
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na autor@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese webmaster@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

Název Severské listy je zapsán jako slovní ochranná známka na ÚPV ČR pod číslem 308361.

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2018 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2018. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.351.235 • onln: 2 • robot ostatni • php: 0.330 sec. • www.severskelisty.cz • 54.198.243.51
file v.20180224.034625 • web last uploaded 20180705.040335
2017:232 • 2018:80