ToplistNa vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Jak jsem se (ne)svezl metrem v Kodani

Velmi jsem se těšil na to, jak se v Kodani projedu nejnovějším evropským metrem. Navíc jsem navštívil internetové stránky metra a byl povzbuzen článkem v Severských listech. Při příjezdu do Kodaně jsem byl velmi nedočkavý a snažil si představit, jak vagóny metra bezobslužně jezdí jeden za druhým a jak asi „kodaňští domorodci“ hodnotí novinku ve svém městě.

21. února 2003 byl můj velký den. Byl jsem opět v Kodani!!! Poté co jsem vykonal svoji práci (pomalu mě začínalo mrazit v zádech) jsem velmi rychle chvátal na náměstí Kongens Nytorv, kde je jedna ze stanic metra. Už z povzdálí jsem viděl u vstupu pod zem davy lidí. Že by byla páteční špička? Nebo, tomu jsem ani nechtěl věřit, nějaký teroristický útok?

Ani jedno ani druhé. U každého vstupu do podzemí stáli pracovníci metra s megafony a zklamaně oznamovali poruchu. Co se porouchalo to neřekli. Davy lidí se valily ven z podzemí a nastupovaly do náhradních autobusů. Tak jsem si svoji premiéru v bezobslužném metru nepředstavoval!

Situace ani nebyla nejvhodnější pro poptávání se místních obyvatel, jak jsou spokojeni s metrem. Nakonec jsem se dozvěděl cosi o čertovských počítačích a o starých časech, kdy se o metru jen básnilo. Ti méně pospíchající a rozčílení pasažéři však metro chválili. Prý se nemám nechat odradit, metro je úžasná věc. Rád jsem jim věřil a hlavou se mi honila myšlenka, jak je metro v Kodani, přímo u břehu Øresundské úžiny chráněno před případným vzedmutím mořské hladiny.

Mám tedy pořád alespoň jeden dobrý důvod, proč při první příležitosti navštívit Kodaň. Nesvezl jsem se, zato jsem přemítal o mnohých problémech pražského metra a v duchu jsem přál tomu kodaňskému, ať nikdy není zaplaveno mírně slanou vodou. Obyvatelům Kodaně (a ostatně všech měst) také přeji jen ty čertovské počítače a ne žádné pražské záplavy, korejské požáry či tokijské teroristy. Útočit na nevinné cestující je cosi nepochopitelného a čertovské počítače jsou proti tomu pouhou dětskou říkankou.

Ondřej Horský, 1. března 2003

v Severských listech publikováno

Související články

Jak jsem se (ne)svezl metrem v Kodani – 1. 3. 2003
Podzemní dráha v Kodani konečně v provozu – 19. 10. 2002

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na autor@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese webmaster@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

Název Severské listy je zapsán jako slovní ochranná známka na ÚPV ČR pod číslem 308361.

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2018 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2018. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.307.386 • onln: 1 • robot ostatni • php: 0.389 sec. • www.severskelisty.cz • 54.196.145.24
file v.20180224.034619 • web last uploaded 20180224.150410
2017:225 • 2018:5