oparav tabulek v databázi - je třeba na klíč přidat PRIMARY KEY:
Zatím jen u pocitadlo online


Škoda-auto již dávno není značka nenáročných zákazníků, právě naopak! Dokazuje to přímo impozantní úspěch této značky na trhu Islandu.
Škoda je se svými 244 vozy prodanými v letošním roce zatím pátou nejúspěšnější značkou. O pouhých deset vozů je před ní značka Hyundai a hned následuje Opel. Díky dlouhodobému růstu prodeje škodovky, který například letos oproti minulému roku činil celých 27 %, lze očekávat v brzké době obsazení čtvrté, potažmo třetí příčky! Navíc téměř všechny ostatní značky v poslední době zaznamenaly zhruba 10 %pokles. Škoda suverénně překonává nejen takové značky jako Renault, Ford, Honda, ale i Subaru, který vyrábí vozy výhradně s pohonem všech čtyř kol, tedy auta, která jsou pro Island nejvhodnější.
Bezkonkurenčně nejprodávanější je na Islandu Toyota (1296 vozů), s velkým odstupem pak Volkswagen (556) a Nissan (333).
V období 1980–2002 se na Islandu prodalo 2957 vozů Škoda, přičemž za poslední čtyři roky to bylo 1681 vozů. Na celém ostrově je celkem 12 dealerů prodávající škodovku, v oblasti hlavního města jsou tři obchody. Na Island se dováží nové vozy Škoda každý týden přímo do Reykjavíku.
Nejlevnější Fabia Classic stojí 1.240.000 islandských, nejlevnější dovážená Octavia na úrovni výbavy Ambiente stojí 1.620.000 islandských korun (pro informaci – v letošním létě byl kurs islandské koruny cca 0, 35 Kč)
Podle Jóna Trausti Ólafssona, šéfa marketingu firmy Hekla hf., jež je jediným distributorem vozů Volkswagen Group na Islandu, oceňují Islanďané na škodovce především poměr ceny a kvality, přičemž se podle Ólafssona nejedná o kvalitu německou, nýbrž českou.
Největší naděje Ólafsson vkládá do nového luxusního modelu Superb, který by měl na Island dorazit někdy na začátku jara 2003. „Nejlepší trhák by byl Superb 4x4, ale zatím nevíme, zda se vůbec plánuje do výroby,“ říká nadšeně Jón Trausti Ólafsson.
Martin Benda, 13. září 2002
v Severských listech publikováno
Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2025 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2025. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552