ToplistNa vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Služební jízdní kola


foto visitfinland.com

Některé finské podniky pořizují pro své zaměstnance namísto služebních aut jízdní kola. Zaměstnanci tuto změnu přijímají vesměs kladně.

Jízda na kole zvyšuje fyzickou, ale i duševní kondici – není totiž tak náročná na soustředění jako řízení auta, uvolňuje mysl pro třídění myšlenek i během jízdy. Zaměstnanec cestující na kole bývá nejen zdravější než jeho pasivní motorizovaný kolega, ale mívá také větší radost z práce.

Jízdní kolo se obejde bez náročné údržby. V jarních a podzimních měsících není potřeba pracně škrábat námrazu z oken. Není nutné dělat si starosti s hledáním parkovacího místa.

Na trasách kratších než 7 km je ve městě jízdní kolo dokonce rychlejší než auto. Přesto je jízdní kolo dosud využíváno jen ke 3 procentům služebních cest a 11 procentům cest do práce. Zaměstnavatelé si mohou náklady na pořízení služebních kol odečíst z daňového základu. Měli by se však také postarat o zřízení vhodných parkovacích míst pro jízdní kola, stejně jako o šatny a sprchy pro své zaměstnance-cyklisty.

Jízdní kolo lze využít i k reklamě. Logo firmy na jízdním kole je v městském provozu nepřehlédnutelné. A jak je to s provozními nároky jízdních kol?

Stavební náklady: stezka pro cyklisty 40-60 € na čtvereční metr, silnice pro auta 70-100 €.

Cestovné pro zaměstnance: jízdní kolo 8 ¢/km, auto 40 ¢/km.

Potřeba místa v silničním provozu: jízdní kolo 7 čtverečních metrů, auto 75 čtverečních metrů.

O znečišťování prostředí zplodinami a hlukem ani nemluvě.

Václav Chvátal 10. března 2006
Autor je člen Severské společnosti, přírodovědec a lingvista

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na autor@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese webmaster@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

Název Severské listy je zapsán jako slovní ochranná známka na ÚPV ČR pod číslem 308361.

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2018 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2018. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.307.564 • onln: 3 • robot ostatni • php: 0.331 sec. • www.severskelisty.cz • 54.159.30.26
file v.20180224.034623 • web last uploaded 20180225.035521
2017:241 • 2018:5