Toplist Na vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Kontroverzní plakáty bojující proti opilcům


foto flickr

Plakáty mladých lidí v mírně řečeno trapných situacích způsobených alkoholem jsou součástí nové finské kampaně, která je zaměřena na nebezpečí spojená s konzumací lihovin nejmladší finskou generací. Kontroverzní obrázky se objevily v médiích i na řadě veřejných míst a okamžitě se staly předmětem diskusí o tom, zda jde o účinný preventivní krok, nebo jen samoúčelnou prezentaci dosud nevídaných nechutností. Na jednom z obrázků si totiž mladá, zcela opilá slečinka v elegantních večerních šatech zvrací přímo do kabelky, zatímco její stejně opilý partner se právě pomočil. Tito hlavní „hrdinové“ pak prožívají ještě mnohem víc. Na dalším plakátě najde dívka na internetovém portálu YouTube své vlastní video ve chvíli, kdy potají po „bouřlivé party“ močila na ulici nebo kdy v době, když už kvůli vysoké hladině alkoholu v krvi nemohla kontrolovat své vlastní smysly, skončila v posteli úplně cizího muže. Mladík zase v okamžiku, kdy si své opilecké chlapáctví musel dokázat za volantem auta, přejel a zabil člověka.

V reálu jako na plakátu

Na plakátech vypadají tyto situace možná jako nenormální, avšak v každodenním životě – a nejen v tom finském – zase tak nenormální nejsou. To, co po pár skleničkách připadá omámenému mozku jako vzrušení a legrace, působí na střízlivé okolí zcela opačně: dojmem odpudivosti a hnusu. To podtrhuje jeden z hlavních cílů kampaně: varování před tím, že alkohol lehce přispívá k fatálně chybným rozhodnutím, za něž se pak vystřízlivělý mozek stydí. Zajímavá je skutečnost, že za kampaní spolu s organizací bojující proti pití stojí i svaz finského pivovarnického průmyslu. Ty, kteří mají nynější reklamy jen za nechutné a přehnané, vyzývají i sami výrobci piva k diskusi o následcích pití u osob mezi 18 a 30 lety. Ve Finsku i za jeho hranicemi je přitom dobře známo, že tato severská země má s nadměrnou konzumací piva a lihovin velké problémy. Ty nedávno ještě vzrostly poté, co státní daň za prodej alkoholu poklesla. Rozhodnutí o opětovném navýšení daně již bylo přijato.

LN,  3. září 2007

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Průměrná známka:  1,33   hodnoceno: 3 ×
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na autor@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese webmaster@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel: +420 603 538 168

Název Severské listy je zapsán jako slovní ochranná známka na ÚPV ČR pod číslem 308361.

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2018 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2018. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.351.045 • onln: 1 • robot ostatni • php: 0.285 sec. • www.severskelisty.cz • 54.198.243.51
file v.20180224.034626 • web last uploaded 20180705.040335
2017:249 • 2018:63