znak SLSeverské listy

           

 

Mezinárodní autosalón ve Stockholmu

reklamní kampaň na Škodovku
reklamní kampaň na Škodovku, foto Tomáš Vacek
švédský král Carl XVI Gustaf na autosalónu
švédský král Carl XVI Gustaf na autosalónu
foto Tomáš Vacek
švédský král Carl XVI Gustaf na autosalónu
švédský král Carl XVI Gustaf na autosalónu
foto Tomáš Vacek
Z expozice Škodovky
z expozice Škodovky, foto Tomáš Vacek
Z expozice Škodovky
z expozice Škodovky, foto Tomáš Vacek

Ve dnech 8. – 16. dubna 2000 se v hlavním městě Švédska Stockholmu uskutečnil mezinárodní autosalón Bilsalong, na kterém si svou výstavní premiéru v této největší skandinávské zemi odbývala mezi jinými značkami i nová Škoda Fabia. Veletrh byl slavnostně zahájen v pátek 8. dubna za přítomnosti švédského krále Carla XVI Gustava a premiéra Görana Perssona.

Švédský premiér ve svém vystoupení při otevření autosalónu zmínil úspěchy Volva a SAABu v mezinárodní konkurenci. Volvo Amazon (automobil, který se vyráběl na konci 50. a v 60. létech) považuje za nejlepší automobil, který se kdy v zemi vyráběl (dodnes jsou na švédských silnicích občas vidět a je to auto při dobré údržbě prakticky nezničitelné). Göran Persson se domnívá, že dobré prodejní časy vystřídají nové ještě lepší časy a počet nově zaregistrovaných automobilů se zvýší na 375-400 tisíc kusů. To by znamenalo nový švédský rekord v prodeji aut. Ten zatím drží rok 1988 s 348 tisíci kusy. Příštím maximum může přijít pravděpodobně v roce 2002. S dalším nárůstem však již švédský ministerský předseda příliš nepočítá a spíše bude následovat pokles.

Autosalónu se zúčastnil rovněž švédský král Carl XVI Gustaf, který patří k velkým milovníkům automobilů. Ve svém zahajovacím ceremoniálu citoval výrok svého prapradědečka, který se zúčastnil prvního otevření autosalónu v roce 1903, když se zmínil, že auto by nemělo sloužit jen pro potěšení a zábavu, nýbrž také jako významný dopravní článek. Zároveň zdůraznil, že nelze opěvovat auto, aniž bychom si neuvědomili jaký má dopad na životní prostředí. Během své prohlídky výstaviště se pochopitelně zaměřil především na obě švédské značky, dále například na Mercedes (zdejší premiéra vozu C třídy, nejlevnější typ C180 lze pořídit za 245 500 švédských korun), Porsche a BMW.

Na celkové výstavní ploše 57 tisíc čtverečních metrů se představilo okolo 700 automobilů, přičemž švédskou premiéru si odbylo 65 modelů. Autosalón je ve Švédsku poměrně značně medializován (koná se jednou za tři roky), pozadu nezůstala ani naše Fabia. Mladoboleslavská novinka zde dosáhla v uskutečněných testech vyrovnaného, popřípadě někdy i o něco lepšího hodnocení v porovnání s vozem stejné kategorie – japonskou Toyotou Yaris nebo třeba Renaultem Clio.

Česká automobilka představila ve Stockholmu celý výrobní program, tj. kromě Fabie jak Felicii, tak i Octavii, včetně její vlajkové lodi Laurin & Klement. Ve Švédsku se tento top model prodává za 208 900 švédských korun. Fabia je k mání v kategorii levných automobilů od 96 900 švédských korun (na opačném pólu stojí Bentley Arnage za pouhých 2 257 000 švédských korun). S načasováním na tento autosalón proběhla i rozsáhlá inzertní kampaň, včetně velkoplošných plakátů Fabie, které se objevily po celém Stockholmu a v nejvýznamnějších denících. Na novou Fabii si ale švédský zákazník musí nějakou dobu počkat – kdo objednal v dubnu, dočká se jí zhruba v září 2000.

Tomáš Vacek je zaměstnán jako 1. tajemník našeho velvyslanectví ve Stockholmu

Tomáš Vacek, Stockholm, 30.5.2000

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.927.584 • onln: 2 • robot ostatni • php: 0.119 sec. • www.severskelisty.cz • 3.137.157.45
file v.20230419.185844 • web last uploaded 20231105.233934
2017:146 • 2018:76 • 2019:77 • 2020:33 • 2021:44 • 2022:30 • 2023:22 • 2024:7