Lokomotiva ČME 3M 4464 vyvinutá pro Lotyšsko, foto ldz.lv
CZ Loko dodá lokomotivy do Finska, jsou vhodné i do silných mrazů.
Společnost CZ Loko dodá do Finska tři dieseové lokomotivy s širším rozchodem vhodné i do minus 40 stupňů Celsia. Finský železniční trh se začíná liberalizovat, řekl obchodní manažer Jan Kutálek. Lokomotivy musí česká společnost dodat v září a říjnu 2015.
„Věřím, že tohle není poslední zakázka, kterou jsme zde dojednali,“ řekl Kutálek. Firma CZ Loko dodávala lokomotivy do Pobaltí či Ruské federace, kde jsou podobné klimatické podmínky. Lokomotivy budou jezdit pro prvního soukromého dopravce ve Finsku, Fennia Rail Oy, který chce příští rok zahájit provoz nákladní dopravy.
„Projekt po technické stránce vychází z lokomotiv pro Lotyšsko. Pro prototyp to je trochu hraniční termín, ale vypořádáme se s tím,“ uvedl generální ředitel Josef Bárta.
Kimmo Rahkamo, generální ředitel společnosti Fennia Rail, prohlásil, že dodávkou českých lokomotiv padá dlouhodobá nejistota v dodávkách motorových lokomotiv vhodných pro finské podmínky.
Spalovací motory v lokomotivách budou vyrobeny společností Caterpillar a budou splňovat moderní emisní předpisy. Budou také mít největší trakční schopnosti a menší emise, než jakékoliv motorové lokomotivy ve Finsku.
„Naše společnost si zakládá na na šetrnost k životnímu prostředí, bezpečnosti a ekonomické efektivnosti. Nabízíme konkurenční způsob dopravy pro finský průmysl – například přímé spojení do přístavů,“ řekl Petri Lempiäinen, předseda představenstva Fennia Rail.
Společnost CZ LOKO patří k nejvýznamnějším podnikům středoevropského železničního strojírenství. Výrobě a opravám kolejovým vozidel se věnuje více než 160 let. S využitím po generace předávaných zkušeností a znalostí vyvíjí a vyrábím nové lokomotivy, modernizuje kolejová vozidla, opravuje a rekonstruuje vozidla hnací i speciální. Nedílnou součástí spolupráce jsou prezentační jízdy, pronájem vozidel a zaškolení obsluhy a údržby. Sídlo i hlavní závod má v České Třebové. Další provozovny vlastní v Jihlavě a Nymburku. V celém podniku pracuje přes 700 zaměstnanců. Loňský obrat dosáhl dvou miliard korun.
Společnost Fennia Rail Oy (dříve Proxion Train Ltd) je soukromý finský železniční operátor, který zahájí provoz na železnici v roce 2015. Je vlastněna skupinou finských podniků a soukromých osob.
E15, czloko.cz, fenniarail.fi, 3. prosince 2014
v Severských listech publikováno
Průměrná známka: 1,00 • hodnoceno: 2 ×
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552