znak SLSeverské listy

           

 

Je obtížné někdy porozumět účtům


ilustrační foto archiv

Nejen u nás lidé nedokáží správně porozumět faktuře na elektřinu nebo telefonní služby. Zhruba polovina všech stížností na telekomunikační služby prý pramení z příliš složité a nepochopitelné faktury. Ještě větší problém je prokousat se fakturou za elektřinu, která se skládá z řady položek – za vlastní silovou elektřinu, za distribuci elektřiny a další.

Zdá se, že v tom nejsme sami. Dokonce i v takové zemi, jako je Švédsko (a kterou někteří mí známí považují za tak skvělou, že by tam nejraději okamžitě emigrovali pozn.red.) jsou lidé z faktur zmateni.

Jak uvedl v pátek internetový deník Dagens Nyheter, účtům za telefon a internetové připojení nerozumí 22 % Švédů. A celých 40 % nechápe vyúčtování za elektřinu. Zjistili to mezi 1001 respondenty průzkumu, který si objednala energetická společnost Telge Energy.

Anna Albinssonová ze zákaznického servisu Telge Energy říká, že účty jsou velmi složité a obsahují zbytečně mnoho informací. „Podíl těch, kteří skutečně pochopí účet, je děsivě nízká, asi nejsme dostatečně orientováni na zákazníka,“ dodává. Švédové také platí zvlášť částku za elektřinu a zvlášť za její distribuci. Na rozdíl od nás však mnohdy přijdou faktury dvě – a to řada lidí nechápe.

Zákaznický ombudsman Telge Energy Thomas Celt si myslí, že se už leccos zlepšilo. „Přesto je tam spousta informací, které je obtížné pochopit,“ říká.

Michael Stanovský, podle Dagens Nyheter, 10. listopadu 2012

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.


Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.


Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.923.734 • onln: 2 • robot ostatni • php: 0.113 sec. • www.severskelisty.cz • 18.190.217.134
file v.20230419.185854 • web last uploaded 20231105.233934
2017:173 • 2018:119 • 2019:88 • 2020:38 • 2021:44 • 2022:55 • 2023:29 • 2024:9