ilustrační foto archiv
Švédská automobilka Volvo zvýšila ve druhém čtvrtletí provozní zisk meziročně o zhruba 40 procent na 600 milionů švédských korun (cca 1,6 miliardy českých korun). Firma zvyšuje své prodeje hlavně ve Spojených státech a Číně. Automobilku loni převzala čínská společnost Geely.
„Postupně se vracíme k udržitelné ziskovosti,“ uvedl šéf podniku Stefan Jacoby. „Na mnoha trzích je zřejmý dobrý růst prodeje.“ Celkově prodeje stouply o 27 procent na necelých 124 tisíc vozů. Prodeje v Číně vyskočily o 62 procent, v USA o 43 procent. Tržby vzrostly o 12 procent na 33 miliard švédských korun.
V celém prvním pololetí prodej stoupl o pětinu na téměř 231 tisíc vozů. Viceprezident firmy Olle Axelson nedávno podle listu Dagens Industri předpověděl, že celoroční prodej překročí 400 tisíc vozů. „Současný vývoj světové ekonomiky nám komplikuje prognózy pro automobilový trh,“ uvedl. „Musíme být připraveni na změny ve spotřebitelské poptávce,“ dodal.
Čínská Geely loni koupila Volvo Car od americké společnosti Ford Motor za 1,5 miliardy dolarů (25 miliard korun). Volvo Car si nyní vede lépe než švédský konkurent Saab, kterého loni převzala nizozemská společnost Swedish Automobile od General Motors. Saab se potýká s nedostatkem hotovosti, kvůli kterému byl nucen přerušit výrobu.
zdroj: E15.cz, 17. srpna 2011
v Severských listech publikováno
Volvo zavře švédskou fabriku a otevře polskou – 5. 10. 2012
Volvo uvádí na český trh airbag pro chodce – 5. 10. 2012
Saab má na krku švédské exekutory, koupili jej Číňané a bude vyrábět elektromobily – 14. 6. 2012
Saab má na krku švédské exekutory – 23. 8. 2011
Volvo si vede pod čínskými křídly dobře – 23. 8. 2011
Volvo prý dokáže zabránit střetu auta se zvěří – 23. 8. 2011
SAAB má problémy, musel zastavit výrobu – 31. 3. 2011
SAAB se podařilo prodat – 1. 4. 2010
Námluvy Volva u konce – 1. 4. 2010
SAAB ? stručná historie – 31. 3. 2010
Volvo expanduje do Indie – 21. 3. 2008
EU zakázala Volvu koupit Scanii – 8. 3. 2000
Zásnuby Volva s Tatrou – 19. 2. 2000
Ve Švédsku vznikl největší evropský výrobce kamionů – 9. 8. 1999
Jak dopadlo švédské Volvo – 17. 2. 1999
Volvo má problémy kvůli euru – 31. 12. 1998
Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552