Toplist Na vrcholu
znak SLSeverské listy

           

 

Ano – heslo kampaně do EU

Svoboda představil kampaň před referendem


foto LN Jan Hrouda

Slogan, s nímž vláda vstoupí do kampaně před referendem o vstupu do Evropské unie, obsahuje jen tři písmena. Ve všech reklamních spotech, informačních textech a na billboardech vládní kampaně se objeví slovo „Ano“. Logo s tímto textem a hvězdami evropské vlajky včera vybralo předsednictvo vlády z návrhů reklamní agentury TBWA. Podle ministra zahraničí Cyrila Svobody má návrh jednu výhodu: vyjadřuje vůli celé politické scény. „Vláda i všechny parlamentní strany říkají ano Evropské unii,“ řekl Svoboda, i když připustil, že některé politické síly mají k EU výhrady. Vítězný návrh vznikl ve firmě, která vytvořila logo například pro Český rozhlas. „Jedno logo bylo velmi neutrální a z jednoho jsem měl pocit, že jde o reklamu na dezinfekční prostředek,“ řekl Cyril Svoboda. Vláda logo nasadí ve třech fázích kampaně. V rámci první se bude občanů ptát: „Chcete znát klady a zápory evropské sociální politiky?“ Podobné otázky bude klást třeba i v souvislosti se vzděláním a podnikáním a odpoví vládní heslo „Ano“. Ve druhé fázi bude vláda odpovídat hesly „Investice neznají hranice“ nebo „Vzdělání nezná hranice“. Vše bude znovu provázet logo „Ano“. Závěrečná část kampaně vyzve občany k účasti v referendu.

Do informační kampaně před referendem se zapojí i jednotlivá ministerstva. Ministerstvo zahraničí ovšem zastavilo jejich vlastní aktivity. Takže se například nikdy neuplatní návrh ministerstva zemědělství, podle něhož měly vstup do EU propagovat pohádkové postavičky. „Spolu s logem dostanou ministerstva také grafický manuál tak, aby kampaň byla jednotná,“ řekla ředitelka odboru komunikační strategie na ministerstvu zahraničí Jana Adamcová. Rozpočet vládní kampaně počítá s 200 miliony korun. Asi 20 procent půjde na informační kampaň v nynějších členských zemích, jež by měla Česko představit jako zemi připravenou na vstup. O rozšíření EU nebudou rozhodovat pouze občané deseti kandidátských zemí, ale také parlamenty patnáctky. Zhruba padesát milionů vláda zaplatí za nákup inzerce v médiích. Největší částka bude směřovat do projektů, do nichž se zapojí neziskové organizace nebo průmyslové svazy či odbory. Návrh loga a grafického materiálu již vládu stál asi 800 tisíc korun. Vláda není jediným organizátorem kampaně. Zapojit by se měla i města, například v Ostravě počítají s tím, že na propagační akce dá radnice milion korun. Vlastní stranickou kampaň chystá i vládní ČSSD. Sociální demokraté chtějí, aby se do informační kampaně zapojila i nejsilnější opoziční strana ODS.

Tomáš Menschik, LN, 23. ledna 2003

v Severských listech publikováno

Hodnocení článku

Buďte první, kdo bude hodnotit článek!
Klikněte na známku:

 
 
 
 
 
  1 = výborný, 3 = průměrný, 5 = špatný

Prohlášení redakce

Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.

Autoři příspěvků odpovídají za obsah a ručí za uváděné informace. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.

Vaše názory k článku – diskuse

Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na info@severskelisty.cz.


Nový příspěvek do diskuse

Jméno nebo pseudonym: (povinné)

e-mail: (nepovinné) – nechcete-li, e-mail nevyplňujte, těžko vás pak někdo zkontaktuje

Nadpis příspěvku:

Text zprávy: (povinné) – nelze zadávat HTML tagy, ani znaky znaky < a >

Upozornění:

  Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.

  Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.


jméno: Michael Stanovský  (autor příspěvku zadal svůj e-mail)

[10.11.2010 – 02:04]

Lidé, kteří se vyjadřují k různým kampaním a vstupu do EU, se dají dělit do jedné velké a několika malých kategorií. V té první jsou absolutní nespokojenci (možná se vším, možná jen s EU), v těch ostatních jsou ti, kteří vstup obhajují ? někdo vlastními slovy, někdo jen papouškuje kladné názory z novin či televize. Zvláštní je to, že, i když průzkumy veřejné ho mínění vyjadřují víceméně rovnovážný stav přiklánějící se spíše na stranu EU, v diskusních fórech tomu je naopak. Zřejmě s něčím nesouhlasit je jednodušší, než hledat argumenty pro, které se dají snáze rozbít. A průměrný Čech také patří mezi největší reptaly v Evropě. Ti co pamatují dobu předsametověrevoluční si určitě dobře vzpomínají na obvyklý vítací dialog ? Ahoj ? Čau ? Jak se máš ? Ále to víš, stojí to všechno za ho? Spolužák Kamil již tehdy boural zavedené mravy odpovědí ? Jak vidíš, kvetu. Asi měl pravdu. Dneska jsem si u snídaně přečetl v Lidových novinách, že optimisté žijí déle. Prý za to může přebytek chemických látek, tzv. transmiterů, které umožňují komunikaci mozkových buněk. Pesimisté prožívají často stres a úzkost, hladina transmiterů klesá, buňky ztrácejí kontakt, bez něj se stávají nepotřebnými, odumírají a člověk blbne. Proto ? VŽDY S ÚSMĚVEM. Britská královna matka se tímto sloganem řídila celý život, a kolika let se dožila!



Zobrazen 1 diskusní příspěvek.


Reklama

SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • stanovsky@severskelisty.cz, tel.: +420 603 538 168

PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773

Copyright © Severské listy, 1998-2020 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552

Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01  Dřenice, Czech Rep. • info@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168

Copyright © Severské listy, 1998-2020. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1804-8552

cnt: 26.577.415 • onln: 2 • robot ostatni • php: 0.733 sec. • www.severskelisty.cz • 3.234.241.200
file v.20200222.013811 • web last uploaded 20200628.202827
2017:136 • 2018:110 • 2019:76 • 2020:22