Most Malmö-Kodaň, foto
Stále rostoucí počet dojíždějících mezi švédským Malmö dánským hlavním městem Kodaní vyžaduje nové řešení dopravní infrastruktury. Most přes mořskou úžinu byl otevřen 1. července 2000 a zejména železniční dopravě již nestačí.
Jeden z velmi odvážných návrhů, jak vzniklu situaci řešit, navrhuje postavit pod mořskou úžinou metro.
"Trať na mostě přes Öresund nemá dostatčnou kapacitu pro všechny vlaky v budoucnu," uvedl starosta Malmö Ilmar Reepalua pro švédský deník Dagens Nyheter (DN).
"Je to je jeden z důvodů, proč potřebujeme nějaký plán posílení kapacity," dodal. Zájem je, aby lidé zbytečně používali svá auta – a v tom případě přestane dostačovt kapacita železniční rychlodráhy.
Náklady na výstavbu metra se odhadují 13 mld. švédských korun a stavba by měla být hotova do 15 let.
Malmö spolu s Kodaní momentálně nechalo vypracovat studii, která bude dokončena za dva roky. Studie by měla popsat, jak by podzemní spojení v novém tunelu pod Öresundem zvýšilo přepravní dopravní kapacitu mezi oběma městy a měla by zohlednit i rozvoj v této oblasti. Evropská unie by měla do regionálního Öresundského fondu přispět 4,5 milionu švédských korun na tuto studii. Obě města se budou na výstavbě tunelů pro metro podílet stejnou měrou.
ms, zdroj local.se, 18. prosince 2011
v Severských listech publikováno
Ze Švédska do Dánska metrem – 18. 12. 2011
Most jako název polohy při sexu – 27. 3. 2007
Broloppet – 1. 6. 2003
Kultubro 2000 ? dva roky Öresundského regionu – 18. 11. 2000
Öresundský most neplní očekávání – 19. 10. 2000
Öresundský most otevřen – 15. 7. 2000
Ustaraný most přes Öresund – 13. 3. 2000
Zvláštní hraniční kontrola na Öresundu – 6. 3. 2000
Co nového ve Švédsku a Dánsku ? samozřejmě most – 1. 3. 2000
Běžecký a kulturní maratón přes Öresund – 15. 12. 1999
Stavba öresunského mostu pod dohledem kamer – 16. 8. 1999
Mořský most Dánsko ? Švédsko ? hrubá stavba dokončena – 14. 8. 1999
Nejdelší most v Evropě – 21. 6. 1998
Průměrná známka: 1,20 • hodnoceno: 15 ×
Klikněte na známku:
Obsah článku nemusí nutně vyjadřovat názor redakce.
Autoři příspěvků odpovídají za obsah, ručí za uváděné informace a za to, že jejich příspěvek nporušuje Autorský zákon. Uveřejněné materiály podléhají platnému Autorskému zákonu. Převzetí článků je možné pouze s vědomím redakce.
Nejlepší způsob, jak kontaktovat autora článku, je zaslání e-mailu na stanovsky@severskelisty.cz.
Upozornění:
• Diskuse je částečně moderovaná. Vyhrazujeme si právo bez upozornění vyřadit nebo upravit příspěvky, které jsou v rozporu se zákonem, používají nevhodné výrazy nebo mají komerční či reklamní charakter.
• Redakce ani provozovatel portálu Severské listy nenesou žádnou odpovědnost za obsah diskusních příspěvků. Máte-li pocit, že některé z nich jsou nevhodné nebo porušují zákon, kontaktujte, prosím, administrátora diskuse na adrese stanovsky@severskelisty.cz.
Diskuse zatím neobsahuje žádné záznamy.
SEVERSKÉ LISTY • redakce: Dřenice 51, PSČ 53701, Czech Republic • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský • michael@stanovsky.eu, tel.: +420 603 538 168
PROVOZOVATEL • Nakladatelství a vydavatelství Severské listy, IČ: 44437773
Copyright © Severské listy, 1998-2024 • Všechna práva vyhrazena • ISSN 1804-8552
Severské listy • redakce: Dřenice 51, 537 01 Dřenice, Czech Rep. • stanovsky@severskelisty.cz
šéfredaktor: Michael Stanovský, tel.: +420 603 538 168
Copyright © Severské listy, 1998-2024. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-8552